joi, 4 noiembrie 2010

SĂ "INVĂTĂM" DE LA BĂTRINI....

Incă de mici auzeam spunîndu-ne că trebuie sa invățăm de la bătrîni sau să luăm exemplu de la ei,mai ales din punct de vedere educațional......păi uite că acum 2 zile am inceput să mă îndoiesc de acest fapt. Vă întrebați de ce???  Iată și răspunsul: venind de la universitate și luînd ca de obicei un maxi-taxi mi-a  fost dat să fiu martora unei situații neplăcute  pe care a creat-o o bătrînică . Cînd am urcat în transport nu era nici un loc și am fost nevoită să stau în picioare (o chestie cu care ne-am obișnuit toți,căci șoferii nu respectă niciodată regulamentul) ,în fine, la următoarea oprire se urcă o "bătrînică",de fapt,nici nu știu dacă e bine să-i spun asa,fiindcă avea în jurul la 60 de ani,bine-făcută  și aranjată,ceea ce o făcea sa nu semene chiar ca o bătrînică sărmană.... odată cu ea s-a mai urcat și o domnișoară în vîrstă de vreo 24-25 de ani care era însărcinată în vreo 6 luni. Așa cum am menționat mai sus,în maxi-taxi nu era nici un loc liber și atunci un domn care era pe scaunul din fată s-a ridicat să-i ofere locul domnișoarei însărcinate,însă "bătrînica" cînd a văzut scaunul liber imediat s-a asezat,atunci domnul,fiind educat( apropo,mă bucur că mai există astfel de domni) îi spune : " Doamnă,mă scuzați,dar eu am eliberat locul pentru domnișoara care este însărcinată!!! " . La auzirea observatiei, bătrînica cu o voce pițigăiată îi răspunde: " А что,она моя внучка???? " traduc: " dar ce,ea e nepoata mea??? " Auzind răspunsul doamnei nimeni nu a mai îndrăznit să-i mai zică ceva,căci eram uimiti de reactia si atitudinea ei!!!! Așa că am început și eu să mă întreb de valoarea acestui proverb sau ce mai este:" să învătăm de la bătrîni"....    P.S. să nu credeti că am făcut o generalizare sau  am încercat să creez stereotyp-uri,ci doar mă întreb cît de des putem să apelăm astăzi la învățăturile bătrînilor!!!!!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu